میانگین درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
متن دلخواه شما
اخبار روز تکنولوژِی انلاین
جمعه 3 ارديبهشت 1400 ساعت 15:0 | بازدید : 154 | نوشته ‌شده به دست احمد | ( نظرات )

شاید از خود بپرسید که آیا واقعاً می توانید درآمد ماهانه یک فروشگاه آنلاین را محاسبه کنید؟ در پاسخ ، باید بگویم بله ، با محاسبه مقدار نسبی ورودی و نرخ تبدیل Google ، ما می توانیم درآمد حاصل از آن و اصول و قوانین ساخت یک فروشگاه آنلاین را تا حد زیادی محاسبه کنیم. مقدار ترافیک ورودی از Google ، ما پاسخ این سوال را پیدا خواهیم کرد که متوسط ​​درآمد فروشگاه آنلاین چقدر است؟

چه عواملی بر درآمد فروشگاه اینترنتی تأثیر می گذارد؟


عواملی مانند نوع محصولات ارائه شده برای فروش ، رقابت قیمت ، سودآوری محصول ، روش بازاریابی و زمانی که مدیر فروشگاه آنلاین صرف این کار می کند ، بر درآمد فروشگاه آنلاین تأثیر می گذارد.

با توجه به بحث فوق و عواملی که بر میزان فروش محصول و زمانی که هر مدیر برای تجارت خود صرف می کند ، تأثیر می گذارد ، نمی توان به دنبال رقم مشخصی از درآمد از فروشگاه های آنلاین بود ، اما در زیر ما به چگونگی این نگاه خواهیم کرد ارزیابی می تواند نزدیک شود.

این یک روش علمی و منطقی است که مبتنی بر تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که Google به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهد و این نتایج از جستجوی کاربران اینترنتی که کاربران هدف ما هستند بدست می آید.

1. انتخاب محصول

 وقتی محصولی را برای فروش در اینترنت انتخاب میکنید اول باید از فروش آن در اینترنت مطمئن شوید. این کار زیاد سخت نیست شما میتوانید با جستجوی عباراتی که ممکن است کاربران شما برای پیدا کردن محصول اینترنتی  شما در گوگل جستجو میکنند، میزان طرفداری کاربران نسبت به آن محصول را تا حد زیادی متوجه شوید. برای این کار می توانید بازار را بررسی کنید و ببینید تقاضا برای کدام محصولات بیشتر است

2. رابط کاربری آسان

رابط کاربری آسان به این معناست که خرید و دسترسی به سایت برای کاربر آسان باشد. زمانی که کاربران برای خرید اینترنتی اقدام می کنند، درواقع می خواهند از اتلاف وقت جلوگیری کنند. در نتیجه شما با فراهم کردن امکانات سبد خرید، پرداخت آنلاین، جستجو محصولات و ... می توانید خرید را برای کاربر آسان کنید. این امر به مرور سبب افزایش نرخ کلیک و درآمد شما خواهد شد.

3. هاست با کیفیت

هاست یک فروشگاه درواقع یک سرور همیشه روشن است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا 24 ساعته به سایت دسترسی داشته باشند. در نتیجه اگر هاست شما مداوم قطع و وصل شود و یا پشتیبانی درستی نداشته باشد، کاربران را ناراضی خواهد کرد

4. سئو قدرتمند

سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهبود رتبه سایت در گوگل انجام میشود. پس از انجام این مجموعه اقدامات سایت شما بازدید بهتری را خواهد داشت. اما برای سئو یک فروشگاه اینترنتی چه کارهایی باید انجام داد؟

در قدم اول باید کلمات کلیدی و مرتبط با حوزه کاری خود را برای هر محصول و محتوایی که در فروشگاه قرار می دهید، شناسایی کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای مختلف رایگان زیادی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد استفاده کنید. حتی برخی از این ابزار امکان مقایسه کلمات کلیدی را نیز به شما می دهد. شما می توانید از سایت keywordtool.io استفاده کنید. برای کارکردن با این سایت ابتدا موضوع موردنظر را در باکس مشخص شده وارد می کنید و در نهایت لیستی از کلمت کلیدی که در این زمینه وجود دارد را به شما نمایش خواهد داد.

5. تخمین ترافیک ماهانه

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا میانگین درآمد فروشگاه اینترنتی را بفهمید، تخمین ترافیک ماهانه است. اما این ترافیک را چگونه بررسی کنیم؟ فرض کنید شما می خواهید فروشگاه محصولات دیجیتال راه اندازی کنید، اما نمی دانید کدام برند طرفدار بیشتری دارد. برای این کار نام محصول مورد نظر خود را با نام برند آن در گوگل جستجو کنید. گوگل به شما میزان جستجو این کلمه را نشان خواهد داد. باید این موضوع را در نظر بگیرید که هر چه نرخ جستجو کلمه بالاتر باشد، احتمال افزایش نرخ کلیک سایت فروشگاهی شما نیز بیشتر است و رقابت نیز سخت تر! حال اگر این کلمه بصورت میانگین 10 هزار بار جستجو شود، از این ده هزار جستجو چه تعداد سهم فروشگاه شما خواهد شد؟

۱۰هزار جستجو یعنی چقدر ترافیک؟

اینکه چه  تعداد از این 10 هزار جستجو سایت فروشگاهی شما را بازدید کنند به عوامل مختلف زیادی مانند : ظاهر سایت، سئو سایت، نوع محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، کاربری سایت و ... بستگی دارد. از همه مهم تر بستگی دارد رقیب شما در این محصول کدام فروشگاه اینترنتی باشد.

اگر فرض کنیم تمام موارد بالا و سئو سایت به خوبی رعایت شده است و نیمی از این جستجو ها به سایت شما مراجعه کنند، حال 5هزار ترافیک هدفمند یعنی چقدر فروش؟

قطعا همه این 5 هزار ترافیک از شما خرید نخواهند کرد. هرچه فروشگاه شما کاملتر و اصول سئو و مشتری مداری را بیشتر رعایت کرده باشید، نرخ فروشتان نیز افزایش میابد. با این حال حدود 1 درصد از این افراد به احتمال زیاد از سایت شما خرید خواهند کرد، یک درصد این افراد یعنی ماهانه 50 خرید از فروشگاه اینترنتی شما انجام میشود. با توجه به تخمین هایی که برای شما بیان شد می توان میزان فروش یک محصول را حدس زد و با برنامه ریزی بهتری عمل کرد.

 

نرخ فروش در فروشگاه اینترنتی چیست؟

نرخ فروش در یک فروشگاه اینترنتی اصطلاحا به تعداد کلیکی گفته میشود که با ایجاد جذابیت های مختلف تبدیل به فروش محصول یک فروشگاه اینترنتی بشود.

عوامل موثر در افزایش نرخ فروش:

  • قیمت رقابتی
  • کیفیت بالای محصول
  • جلب اعتماد مشتریان
  • سایت حرفه ای و کاربر پسند
  • پشتیبانی مناسب
  • امکان بازگشت کالای معیوب
  • اطلاع رسانی کافی در مورد محصول

با رعایت موارد فوق می توانید نرخ فروش فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید و در این حالت می توان 5 هزار ترافیک را به بیشترین حد فروش رساند و میانگین درآمد یک فروشگاه اینترنتی را محاسبه نمود.

ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب